Nu är det dags för en utställning om sjöfolk igen. Denna gång på biblioteket i Motala. Det är inte alls lika mycket prylar som vi visade förra året i Örberga utan bara en bråkdel. Några skärmar med bilder och ett skåp fyllt av prylar samt lite dekorationer i taket. Örjan plockar in fiskeprylar i utställningsskåpet.
Skepparen David Gustavssons uniformsmössa.
Bokreklam.
Utställningen pågår 3 veckor med början månd 11 mars. Detta är bibliotekets öppettider.
Lörd den 16 mars kommer Åke Svensson att visa bilder.

2 kommentarer

Marlene

30 Jul 2019 19:37

Hej!

Vilken spännande bok om Sjöfolk som du har skrivit. Går den att köpa någonstans?
Med vänlig hälsning,
Marlene

Svar: Vet inte om svaret försvann så jag tar det en gång till. Jag kan skicka boken. Den finns också i Örberga och Nässja kyrkor samt på nya turistbyrån i Vadstena. Med vänlig hälsning Marianne
marianneanderson.blogg.se

Marlene

09 Aug 2019 19:39

Ja! Det skulle jag gärna vilja. Har du någon mail som jag kan skicka mina uppgifter till?

Svar: [email protected] OBS! ett s i mitt efternamn
marianneanderson.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej